donderdag 27 maart 2008

Flash!

Veel gebeurd, weinig gefotografeerd... Ik post nog wel eens wat meer, maar niet vandaag...
Alvast een flitsexperimentje of twee...
Eerste foto: langs onder geflitst door een diffusiescherm, met reflectiescherm langs boven. Als ik hem opnieuw moest maken, ik zou ook nog voor een tegenlichtflits zorgen. En de vrouwelijke bloeiwijze ook in het scherptevlak zetten. Stom dat die dingen nu uitgebloeid zijn...
GeAr_20080305_034



Toen kwam mijn nieuw flits toe (jawel, de tweede 550ex), zodat ik draadloos kan slaven. Vet cool, en PJ Volders inspireerde mij met zijn prachtige druppeltjesfoto's (link 1 en link 2).
Dat wilde ik ook eens proberen, dus ergens vorige week is het gelukt:
GeAr20080323_048
Op zich eenvoudig: zorgen voor een achtergrond, flitsers opstellen, zorgen dat je EXACT juist scherpstelt en experimenteren maar!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Telefone VoIP, I hope you enjoy. The address is http://telefone-voip.blogspot.com. A hug.