dinsdag 16 oktober 2007

Paddo's opnieuw!

Vrijdagochtend ging ik met Stephanie Schelfhout paddenstoelen fotograferen in het bos in dat naast de lokalen van de VBV in Gontrode (bij Melle) ligt. Niet extreem paddenstoelrijk, maar toch heb ik een paar leuke dingen kunnen maken. Helaas waren de flitsbatterijen nogal snel leeg, dus het was toen snel uit met de pret.

Dit is de Rodekoolzwam of Amethistzwam. Ik wilde hem al lang fotograferen.
GeAr_20071012_003.jpg

Melksteelmycena's zijn erg leuk: je kan ze pas determineren na het plukken :-)
GeAr_20071012_020.jpg

Deze Gewone zwavelkopjes zijn enkel met flitslicht belicht. Een hele onderneming: Flitsen tegen het reflectiescherm, en manueel de flits laten afgaan in de 0,6 seconden dat de sluiter afgaat, op een meter of 3 van het toestel.
GeAr_20071012_017.jpg

Hazelnootjes had ik gewoon nodig voor een artikel van Stephanie in de Euglena (boekje van de JNM). Dus ik heb ze rap gemaakt.
GeAr_20071012_035.jpg

Vandaag zag ik in het Buggenhoutbos, te Buggenhout (olé) eindelijk geweizwammetjes staan. Ze begonnen al te vertakken. Binnen de 8 dagen staan ze op foto denk ik!

Geen opmerkingen: